Akademia Pedagogiki Specjalnej
Filtruj po kategorii
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie
Liczba pozycji: 59
- Głównym przedmiotem badań prezentowanych w książce jest postrzeganie kreatywności jako wymiaru profesjonalizacji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji. Zastosowana w tym celu procedura diagnostyczna miała za cel główny rozpoznanie możliwości/prawdopodobieństwa nabycia przez studentów kreatywnych umiejętności, a także ustalenie poziomu ich wiedzy o różnych aspektach twórczości, w tym ich autodiagnozy...
Data dostępności:
- Autor rysuje obraz świata dzieci bawiących się na różnych dawnych i współczesnych podwórkach. Rozważania z perspektywy pedagoga społecznego, medialnego i pedagoga kultury fizycznej nad przestrzeniami i miejscami dziecięcych zabaw uzasadniają główną tezę o podwórku jako ostatnim bastionie dziecięcej swobody.
Data dostępności:
- Tytuł rozprawy zapowiada studium z pedagogiki holistycznej jako metateorii wychowania we współczesnej wiedzy pedagogicznej. Podejście całościowe do nauki przenika do teoretycznych podstaw każdej subdyscypliny pedagogiki, a więc pedagogiki ogólnej, pedagogiki społecznej, pedagogiki specjalnej, dydaktyki, andragogiki, historii wychowania, metodologii badań pedagogicznych itp. Pytanie o rolę metateorii...
Data dostępności:
- Autorka […] podjęła próbę przybliżenia czytelnikowi samego tytułowego terminu „rusztowanie” […], ukazuje jego metaforyczne znaczenie, zanim wszakże do tego dojdzie, nakreśla szerokie, a zarazem nieoczywiste jego zastosowanie w licznych naukach […]. Zmierzając ku zastosowaniom w dydaktyce, Autorka omawia liczne prace, w których pojawia się rusztowanie czy to jako główny ich przedmiot, czy to jako jedno...
Data dostępności:
- Wczesne i trafne wykrywanie zdolności oraz cech składających się na szeroko pojętą kreatywność dzieci i młodzieży, a następnie ich stymulowanie, stanowi jedno z ważnych zadań edukacji XXI w. Dlatego, autor monografii, w toku szeroko zakrojonych badań, stara się odpowiedzieć na pytanie o to, czy nauczyciele liceów potrafią rozpoznawać kreatywność swoich podopiecznych? W oparciu o najnowsze koncepcje...
Data dostępności:
- The book consists of interdisciplinary papers from the field of social sciences that investigate the issues of high ethical, social, educational, political and economic importance […]. It reveals areas of social marginalization, which will have unforeseeable social consequences and contains some proven methods outlined and ready for implementation that may help to prevent social catastrophes of the...
Data dostępności:
- „Przedstawiony do recenzji tom jest przykładem owocnego dyskursu wielu naukowców, kolejną próbą odczytania ludzkiego fenomenu, jakim jest dialog, jego różnych konceptualizacji i możliwości doświadczania. Jest to bogate treściowo, wieloautorskie opracowanie o charakterze interdyscyplinarnym, teoretyczno-praktycznym, mieści się w obszarze, między innymi, teorii wychowania, filozofii dialogu, pedagogiki...
Data dostępności:
- Prezentowana monografia stanowi nawiązanie do konferencji naukowej, która odbyła się w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w 2016 roku. Było to kolejne spotkanie osób, którym bliskie są zagadnienia z pogranicza językoznawstwa, logopedii, psychologii, pedagogiki i dydaktyki języka. Ogniwem łączącym te środowiska naukowe jest nie tylko nieustająca potrzeba poznawania fenomenu, jakim...
Data dostępności:
- Zachodzące obecnie w Polsce zmiany w zakresie procesów demograficznych, kulturowych, związanych z rodziną, rynkiem pracy czy edukacją i wychowaniem, skłaniają do refleksji nie tylko na temat samych trendów, lecz także prognoz i możliwych działań profilaktycznych, prewencyjnych i pomocowych. Publikacja porusza kwestie, które są niezwykle istotne zarówno z poznawczego, jak i praktycznego punktu widzenia....
Data dostępności:
- Mamy nadzieję, że przedstawione w publikacji treści okażą się inspirujące dla praktyków, badaczy, a także studentów pracy socjalnej, socjologii, pedagogiki czy polityki społecznej. Mamy świadomość, że książka nie wyczerpuje złożonej problematyki zarysowanych tu kwestii/problemów społecznych. Traktujemy ją jako wstęp do refleksji na temat zadań stawianych przed przedstawicielami służb społecznych w...
Data dostępności:
- Tematyka pracy mieści się w obszarze poszukiwań badawczych głównie pedagogiki specjalnej – oligofrenopedagogiki. Mając to na uwadze, autorka starała się omówić tu podstawowe problemy dotyczące rodziny jako środowiska wychowawczego, w tym poczucia osamotnienia i koherencji u rodzeństwa osób z niepełnosprawnością intelektualną. Każde z tych zagadnień niesie wiele ciekawych, bardzo skomplikowanych problemów...
Data dostępności:
- W książce postanowiłyśmy przyjrzeć się uwarunkowaniom, problemom i dylematom związanym z obecnością ucznia „odmiennego kulturowo” w środowisku polskiej szkoły ze szczególnym odniesieniem do edukacji szkolnej. Wyniki przeprowadzonych badań pozwalają na wskazanie czynników międzykulturowego otwarcia bądź zamknięcia polskiej szkoły oraz określenie, kiedy i dlaczego orientacja międzykulturowa ma szansę...
Data dostępności:
- The book not only shows how to analyse, research and solve particular problems related primarily to immigrant and refugee children and their families, but – something that comes as a very valuable aspect – points to the need to problematize them and undertake new subjects of research. This aim is achieved through the combination of academically diverse approaches to the problems addressed. The texts...
Data dostępności:
- The major rise of the movement supporting persons with disabilities and the intensification of the need to initiate, design and implement integrated support systems require training of professionals – leaders, specialists, researchers. Their competences will enable efficient implementation of multidimensional actions directed at persons with disabilities and their environment, including, among others,...
Data dostępności:
- Tematyka prezentowanej książki koncentruje się na sytuacji kobiet, matek, które z różnych względów, w pojedynkę wychowują dziecko/dzieci. Nie dotyczy ona jednak wszystkich samotnych matek, ale ich szczególnej części – pozbawionych własnego, bezpiecznego schronienia, zamieszkujących domy – instytucje dla osób bezdomnych. Można zatem powiedzieć, że jej treść odnosi się do trzech zasadniczych problemów,...
Data dostępności:
- Teksty, składające się na niniejszą publikację, zostały przygotowane w zdecydowanej większości przez adeptów studiów pedagogicznych (magistrów, doktorantów) Akademii Pedagogiki Specjalnej oraz uczestników konferencji z innych ośrodków naukowych w Polsce. Autorzy tekstów - zgodnie z przyjętym zmierzeniem - prezentują wyniki badań własnych, bądź też ich materiały stanowią zapowiedź badań nad szeroko...
Data dostępności:
- Oddajemy w ręce Czytelnika książkę, powstałą z inicjatywy pracowników Katedry Historii Wychowania Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Ta publikacja jest zbiorowym wysiłkiem historyków wychowania, i nie tylko, którzy odpowiedzieli na nasz apel o nadsyłanie tekstów dotyczących historii i teraźniejszości wychowania, opieki i szkolnictwa w Polsce, na przestrzeni stu lat,...
Data dostępności:
- W zamyśle Redaktora Naukowego monografia ma łączyć zdiagnozowany stan praktyki edukacyjnej z propozycjami zmian i modernizacji wybranych jej obszarów, wynikającymi z zastosowania teorii pedagogicznych. Jej Autorzy, Członkinie i Członkowie Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk (w kilku przypadkach wraz ze swoimi współpracownikami) przedstawili własne rozważania w układzie: diagnoza – kierunki...
Data dostępności:
- W moim przekonaniu praca wpisuje się w najlepszą tradycję humanistycznego myślenia o praktyce edukacyjnej jako ważnym (i chyba coraz ważniejszym) elemencie i obszarze kultury, którego osobliwość (wynikająca z przedmiotu badań) ujawnia się w pluralizmie orientacji badawczych oraz pluralizmie praktyk edukacyjnych. Uznanie zasady pluralizmu i radykalny sprzeciw wobec wszelkich fundamentalizmów powoduje,...
Data dostępności:
- Iwona Czarnecka, dr nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki (2012), adiunkt w Katedrze Historii Wychowania APS; absolwentka APS na kierunku pedagogika specjalna, specjalność – surdopedagogika oraz Studiów Podyplomowych na Wydziale Historii UW. Przedmiotem jej zainteresowań badawczych jest historia szkolnictwa specjalnego, kształcenia nauczycieli, rozwój metod pracy w szkołach specjalnych oraz metod...
Data dostępności:
Filtruj wyniki wyszukiwania
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie




















